استقلال و پرسپوليس دولتی مى‌مانند!
 
بازی
 
 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : عارف

 

قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها، سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم، واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت دیگر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌‌کشند و مالکیت اصلی آن، همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به‌رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.
سرویس ورزشی ...ـ مدت‌هاست كه بحث خصوصي‌سازي دو تيم بزرگ پايتخت مطرح شده است. آخرين وضعيت واگذارى باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از واگذارى بسيار خرد سهام آنها به هواداران و پيشكسوتان و باقى ماندن مالكيت دولت در اين باشگاه‌ها حكايت دارد.
بنا بر این گزارش، خصوصی‌سازی با نام «سیاست تعدیل» از تصویب مجلس پنجم گذشت، اما از آغازین روزهای اجرای آن به فراموشی سپرده شد تا جایی که چاره‌ای جز تغییر و تبیین اصل 44 نبود.

ادامه مالکیت دولتی سرخابی‌ها

به این ترتیب، قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت سایر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌ کشند و مالکیت اصلی آن همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.

البته اگر با دید مثبت به این تصمیم‌گیری نگاه شود، می‌توان گفت که به دلیل حساسیت‌های اجتماعی که بر تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاکم است، دولت می‌خواهد به گونه‌‌ای مدیریت کند تا از تنش‌های اجتماعی موجود در باشگاه‌ها بکاهد ولی این موضوع نباید اصل اجرای اصل ۴۴ و واگذاری مدیریت و مالکیت را زیر سوال ببرد.
 
در حالى كه مسئولان سازمان خصوصى سازى از اعلام اظهار نظر رسمى در خصوص سرانجام و جزیيات واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس خوددارى مى‌كنند كه بررسى‌ها از واگذارى دو باشگاه ورزشى، نشان مى‌دهد كه با وجود اعلام زيان ده بودن اين باشگاه‌ها و اشكالات فراوان در صورت‌هاى مالى آن‌ها، هنوز ايراد صورت‌هاى مالى به قوت خود باقى است و حتى حسابرس و بازرس قانونى براى رسيدگى به صورت‌هاى مالى در اين باشگاه‌ها وجود ندارد، به گونه‌ای كه صورت‌هاى مالى سال ۸۹ اين باشگاه‌ها حسابرسى نشده و صورت‌هاى مالى آن‌ها بدون امضاست.

همچنين با وجود اين  كه در گذشته قرار بود ۱۰۰ درصد سهام باشگاه‌هاى ورزشى به طور كامل واگذار شود كه هيأت وزيران در جلسه ششم مهر ماه از تغيير در تركيب واگذارى باشگاه‌ها خبر داد و اعلام كرد كه قرار است ۲۰ درصد سهام استقلال و پرسپوليس در دست دولت باقى بماند و ۸۰ درصد آن واگذار شود. به اين ترتيب، هيأت دولت در نشست ششم مهر ماه امسال به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسى با توجه به تشكيل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتى در ورزش، تصويب كرد كه شركت توسعه و نگهدارى اماكن ورزشى و باشگاه‌هاى فرهنگى ورزشى پيروزى و استقلال از گروه ۱ بنگاه‌ها و فعاليت‌هاى اقتصادى موضوع ماده ۲ قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى به گروه ۲ منتقل شوند.

در اين مصوبه كه از سوى معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده، آمده است كه بر پایه قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى، دولت مكلف است 80 درصد ارزش مجموع سهام بنگاه‌هاى دولتى در هر فعاليت مشمول گروه دو ماده ۲ اين قانون را به بخش‌هاى خصوصى، تعاونى و عمومى  غيردولتى واگذار كند.

بنابراین، ۸۰ درصد از سهام باشگاه‌هاى پرسپوليس و استقلال نيز واگذار خواهد شد. انتقال واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از گروه يك به گروه ۲ پس از گذشت دو سال از مطرح شدن واگذارى و تغيير در تركيب واگذارى آنها، نشان مى‌دهد كه به دليل مسائلى كه باشگاه‌ها دارند، دولت می‌خواهد سهام سرخابى را تحت حاكميت خود نگه دارد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امسال واگذار می‌شوند، ولی!

گفتنی است سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی در اوایل سال جاری با تشریح آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری خبر داده بود.
 
معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال 90 واگذار می‌شوند یا نه، گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری‌های سال 90 هستند، ولی برای واگذاری آنها منتظر ارایه گزارش حسابرسی سال 89 هستیم.

 وی افزود: همچنین باید گزارش بودجه حسابرسی شده امسال این شرکتها بررسی و توسط مجمع تأیید شود تا در صورتی که حسابها رد نشود، شرایط واگذاری این دو باشگاه فراهم آید.
 

 



نظرات شما عزیزان:

عماد
ساعت21:05---7 آبان 1390
سلام وبلاگ جالبي دارين از مطالبتون خوشم اومد با اجازه شما رو لينك مي كنم شما هم اگه دوست داشتي لينكم كنيد و بهم خبر بديد.راستي يه پيشنهاد درآمدزاهم واستون دارم نمي دونم تا چه حد با درآمدهاي اينترنتي آشنايي داريد.اگه زياد آشنايي نداريد اشكال نداره من راهنماييتون مي كنم من تا حالا سايت هاي زيادي امتحان كردم چه خارجي و چه ايراني از بين اونا فقط سايت توباكس و ادگاه معتبرن و واقعا ميشه ازش درآمد كسب كرد. يه مزيتي كه سايت توباكس داره براي زير مجموعه گيري خود سايت بهت اجاره ميده و فقط شما روزي چهارتا كليك بيشتر نمي كني كلي درآمد از زير مجموعه هات به حسابت مي ياد اولش ممكنه درآمدات كم كم اضافه بشن ولي يه دفعه سير صعودي پيدا ميكنه من لينكش رو توي وبلاگم زدم اگه دوست داشتي بيا زير مجموعه من بشو و بهم خبربده تا دوست خوبم رو بشناسم باشه گلم مرسي موفق باشي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 12660
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1